כשאומרים דף נחיתה מתכוונים לדף אינטרנט, עצמאי או מחובר לאתר אחר או מערכת כלשהי, שיש לו מטרה מוגדרת (בדרך כלל איסוף לידים). אז מתי משתמשים בו וכיצד?
דף נחיתה מיועד למכירת מוצר אחד או שירות ספציפי, הוא דל בתוכן יש לו שני מאפיינים עיקריים – מסר שיווקי בולט (בדרך כלל עם קופירייטינג), והנעה לפעולה.
מתי משתמשים?
טעות נפוצה היא שמדובר באלטרנטיבה פשוטה לאתר. אמנם מדובר בדף אינטרנט, אבל חשוב לזכור שמדובר בשני מוצרים שונים עם מטרות ופונקציות שונות. דף נחיתה פחות מתאים לקידום אורגני בגוגל – אם כבר משקיעים משאבים, כדאי לנתב אותם לאתר האינטרנט המציג את כלל השירותים והמוצרים. יש להתחשב גם בתחום שעוסקים בו – בנדל”ן למשל, שימוש בדף נחיתה מקובל ואפקטיבי מאוד. דף הנחיתה פחות מתאים לתחומים כמו אופנה או נגרות – שם הלקוח ירצה לראות תיק עבודות ומוצרים לפני שיצור איתנו קשר (דפי נחיתה מתוכננים כך שכמעט ולא יהיה צורך בגלילה, כך שגם התוכן הוויזואלי בהם בסופו של דבר מוגבל).
מה היתרון של דף נחיתה?
מיקוד במוצר או שירות ספציפי. כל מי שיגיע לדף יבין מיד האם המוצר רלוונטי אליו או לא, מבלי שידפדף בין עמודים, יתעייף ויעזוב- כך נגדיל את הסיכוי להשארת פרטים. הערך הגדול והשימוש הנפוץ של דף הנחיתה הוא בקידום ממומן כמו בגוגל ובפייסבוק –משום שניתן להגדיר קהלי יעד ומונחי חיפוש ממוקדים הקשורים ישירות לקהל הלקוחות הפוטנציאלים, המגיעים ישירות אלינו. שימוש נפוץ בדף נחיתה הוא להרשמה לאירועים קרובים למשל, ואז מודעה ממומנת בגוגל המובילה לעמוד הרשמה תביא תוצאות מהירות ויעילות. בדרך כלל גם ניתן לחבר את דף הנחיתה למערכת דיוור וכך לנהל באופן מסודר את משאירי הפרטים.
ומה החיסרון?
דף נחיתה מדבר על חלק קטן ובודד מכלל המוצרים והשירותים שלנו וכמעט שלא מדבר עלינו בעסק ונותן שירות. כך בעצם אנחנו מתעסקים לרוב במכירות ולא במיתוג ומיצוב העסק שלנו. בנוסף, גולשים שמגיעים אליו לא בהכרח מכירים אותנו לפני, ומאחר שאינו מכיל הרבה מידע, יש תלות גדולה בדף הנחיתה וברושם הראשוני שייצור; דף נחיתה צריך ‘לחזר’ אחרי הגולש באמצעות ‘מניפולציות’ שיווקיות. זאת בשונה מאתר אינטרנט, שם הלקוח שמשאיר פרטים ‘רודף’ אחריך אחרי שלמד עליך והכיר אותך.
מומלץ להשתמש בדף נחיתה בקמפיינים ופרסומים, ואף לקשר אותו לאתר או לעמוד הפייסבוק שלכם. אם אתם שוקלים ליצור דף נחיתה ולא בטוחים אם זה מה שאתם צריכים – התייעצו אתנו.