אם אתם קוראים את הפוסט הזה, סימן שיש לכם אתר אינטרנט באוויר או בשלבי עיבוד ופיתוח. המדריך הבא מרכז עבורכם מספר טיפים חשובים ושימושיים שיסייעו לכם לפני התהליך, במהלכו ולאחריו.
הציבו מטרות ברורות. שאלו את עצמכם מה אתם רוצים שהאתר יעשה בשבילכם: מיתוג, מידע, יצירת קשר, מכירה וכו’. בעל מקצוע יכול לבנות לכם אתר שיהיה אולי מקצועי ורציני, אבל בסופו של יום האתר אמור לשרת ולייצג אתכם, לכן חשוב לשמור על מידת מעורבות מסוימת. חשוב שתבהירו, קודם כל לעצמכם ואז גם לבונה האתר, מה הציפיות שלכם מהאתר – מה הוא ישדר, ידגיש או יקדם בעסק. האם יהיה מקושר לרשימת דיוור? האם יהיה תדמיתי, מכירתי או אינפורמטיבי? כיצד תתבצע יצירת הקשר?
עברו על תיק העבודות של בונה האתר. בחרו דוגמה שהתרשמתם ממנה או שתפו אותו בדוגמה אחרת כלשהי שאהבתם.
אפיינו את קהל היעד שלכם. הידיעה למי אתם פונים, וכיצד האתר עתיד לשרת אותו, תאפשר לבונה האתר לתכנן אותו ולכוונן ללקוח האידיאלי שלכם. חשבו מי הלקוח האידיאלי שלכם ואילו פעולות תרצו שיבצע באתר? האם הלקוחות שלכם יעדיפו לגלוש דרך המחשב (לקוח עסקי) או במובייל (לקוח של עוסק קמעונאי, לדוגמה)? למרות שמרבית האתרים האיכותיים כיום מתאימים את עצמם לכל סוגי המסכים (רספונסיביים), למכשיר הדומיננטי ממנו גולשים יש השפעה על חווית המשתמש ואופי האתר. התאימו את שפת האתר לקהל היעד, הן ברמת התוכן והן ברמת העיצוב.
תכננו אתר נגיש. על פי חוק אתרי אינטרנט צריכים להיות מונגשים לבעלי מוגבלויות שונות: לקויות ראייה מסוימות, לקויות שמיעה. התייעצו עם בונה האתר שלכם האם יש צורך בתוסף נגישות, ביועץ נגישות או בהסתפקות בסרגלי ברירת המחדל של מערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס.
בחרו לוגו וגרפיקה המתכתבים זה עם זה. וודאו שהצבעים הדומיננטיים אחידים בכל פלטפורמות השיווק באינטרנט ומחוצה לו. ויזואליות היא הדבר הראשון ששמים לב אליו, ואם תבחרו לעשות Remarketing – שיווק חוזר ללידים, הסמל והצבעים ייראו מוכרים ויתפסו את העין.
ענו ללקוחות מהר ככל האפשר. אם לקוח יצר קשר, ענו לו בהקדם האפשרי. ודאו שיש לכם כוח אדם מיועד לכך, המצויד בכל האמצעים הדרושים.
השקיעו בקופירייטינג ובתוכן השיווקי. שלבו סלוגנים שיחזרו על עצמם, משפטים מעוררי עניין ותוכן ויזואלי. הקפידו לשלב בכל אלו ביטויי מפתח שסביר להניח שהלקוחות שלכם יחפשו בגוגל.
צרו תכנים מקוריים. זו האחריות שלכם. אף אחד לא יודע טוב מכם כיצד למתג את העסק שלכם ומה התועלת שבמוצר שלכם. חשבו מהי הדומיננטיות של כל מוצר או שירות, האם יש צורך בעמוד נפרד לכל אחד מהם? קטגוריות? מה יציג, לדעתכם, בצורה הנאמנה ביותר את העסק שלכם.
הקפידו שהאתר לא יהיה עמוס יתר על המידה. הוא יעלה לאט, הקידום שלו עשוי להיפגע בשל כך וגם האחסון שלו עשוי לעלות יותר.
קשרו בין האתר לבין פרטי העסק שלכם. הדבר חשוב גם ליצירת תחושת אמינות מול הגולשים והן לקידום האורגני בגוגל. לא די בטופס צור קשר אלא כלל פרטי החברה: מספר טלפון, מייל, כתובת או קישור לניוזלטר.
אם ברצונכם לבנות אתר סחר, קדמו את המוצר שהכי קל לייצר מבחינה פרקטית, ושיש לו את הפוטנציאל המסחרי הגדול ביותר. התאימו את תיאור המוצר לביטויים שסביר שלקוחותיכם יחפשו בגוגל.
שמרו על האתר מעודכן. עדכנו כתבות, הוסיפו מאמרים, רעננו קטלוגים, החליפו תמונות לפי אירועים. זה גם טוב לקידום בגוגל. קשרו את האתר לרשתות החברתיות ופרסמו דרכן את העדכונים. כדאי אפילו לעדכן בפוטר (החלק שנמצא בתחת האתר), ליד זכויות היוצרים, את השנה העדכנית. הגולש יקבל תחושה שהאתר חדש ומעודכן.
למדו כיצד לתחזק את האתר שלכם. סכמו מראש על תדריך בעת מסירת האתר לידיכם. ודאו שהפלטפורמה עליה נבנה האתר תהיה נוחה לתפעול וגמישה. רצוי לבחור במערכת ניהול תוכן נוחה עם קוד פתוח כמו וורדפרס.
השקיעו בפרסום האתר. פרסמו בדף הפייסבוק שלכם, בקבוצות, בגוגל ורשתות חברתיות נוספות כמו Linkedin. אם יתעורר צורך בקידום ממומן, יש לשקול גם את האפשרות הזו. בכל מדיה כזו הקפידו להוסיף לינק לעמוד שלכם. ככל שהאתר שלכם יהיה מקושר יותר לדפים נוספים ברשתות חברתיות, הוא ייתפס כאמין יותר גם בעיני גוגל וגם בעיני הגולשים.
השתמשו בכלי החינמי Google Analytics. בין אם בחרתם לקדם את האתר באופן מקצועי ובין אם לאו, כדאי שתעקבו אחרי פעילות הגולשים באתר.
הקפידו על איכות התמונות. האינטרנט מדבר בשפה ויזואלית. שלבו תמונות באיכות טובה – הן עושות פלאים למכירות. עדיף לצלם תמונות מקצועיות מחיי העסק שלכם. אפשר גם לחפש באתרים חינמיים ברשת או לרכוש תמונות באתרים יעודיים. שימו לב לתמונות שאתם בוחרים ברשת – לעתים תמונות אלו נראות יותר מדי מקצועיות ולא אותנטיות, אך בכל מקרה הן עדיפות על פני תמונות מקוריות באיכות גרועה.
אל תפחדו להשקיע כסף. בעת הגדרת התקציב קחו בחשבון שאולי תגלו שישתלם לכם להשקיע יותר משאבים, בין אם מדובר במנגנון אבטחה, נפח אחסון, חיבורים מיוחדים, תוספים וכיוצא באלו. אל תתפתו להתפשר על אתר במחיר נמוך מדי או אפילו בחינם. לרוב זה יעלה לכם ביוקר – זה ייראה לא מקצועי ועלול לגרום נזק למוניטין שלכם. הגולש של 2017 מזהה דברים כאלו בקלות.
שימו דגש על מבנה היררכי פשוט. תכננו מפת אתר שתאפשר ניווט מהיר והגיוני. הימנעו מקישורים חיצוניים רבים, שאינם קשורים ישירות לעסק שלכם, מקישורים פנימיים רבים שאין קשר מתבקש ביניהם, ומריבוי מוגזם של קטגוריות. מבנה כזה עלול להסיט את תשומת הלב של הגולש ולפגוע בחוויית הגלישה, ולעתים אף להשפיע לרעה על המיקום שלך בתוצאות החיפוש בגוגל ועל מספר הכניסות לאתר.
תקשרו עם בונה האתר שלכם. זה הטיפ הכי חשוב. תאמו ציפיות עם המתכנת, המעצב, המקדם וכל איש קשר אחר. תהליך בניית אתר אמנם עשוי להיות מורכב והדרגתי, אך ניתן בהחלט לייעל אותו. העברה מהירה של תכנים ותמונות תאפשר לכם לקבל טיוטה ראשונית ולקצר משמעותית את התהליך. כל יום שבו התהליך מתעכב הוא יום שבו לקוח פוטנציאלי מצא נותן שירות אחר שכבר יש לו אתר!
למדתם משהו חדש? יש לכם שאלות נוספות?
שתפו אותנו בתגובות!