חלק מבעלי העסקים נוטים להסתפק בדפי נחיתה או בעמודי פייסבוק, וממעיטים בחשיבות הגדולה של אתר אינטרנט אמיתי לעסק שלהם. הנה כמה יתרונות שחשוב להכיר. מאמר אורח שפורסם בבלוג לאומי לעסקים
בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, כל עסק חייב שתהיה לו נוכחות ברשת. קיימות פלטפורמות רבות המשמשות לכך – רשתות חברתיות, דפי נחיתה, מאגרי מידע מאונדקסים (זאפ) וכמובן – אתרי אינטרנט, שהם כמו כרטיס ביקור לעסק. המשפט הזה בטח מוכר לכם, אבל מהם היתרונות של אתר בפועל?
יצירת בידול למותג שלך
דמיינו שאתם תקועים בפקק וסביבכם שדרת חנויות. בישראל יש מאות אלפי עסקים קטנים, ובכל רגע נתון סביר שאתם חולפים על פני עשרות ואף מאות עסקים כאלה. מי מושך את תשומת לבכם יותר? כמובן – העסקים שיש להם בית, לוגו וכתובת משלהם. העסק שמזמין אותך לבית שלו באינטרנט ומציע לך פתרונות, ימשוך אותך יותר ממי שנמצא ברשימה ארוכה של נותני שירות במאגרי מידע או בפייסבוק. אתר מאפשר לך ליצור בידול מהמתחרים, מבחינת העיצוב והמסר – דבר חשוב בעיקר בשווקים שבהם התחרות גדולה. באתר אינטרנט יש לך שליטה מוחלטת על מה ימשוך את תשומת לבו של הגולש ומה תרצה לעודד אותו לעשות.
רושם אמין ומקצועי
לאתר אינטרנט יתרון על עמודי פייסבוק מבחינת התדמית המקצועית והאמינה. הוא משדר שיש מי שעומד מאחורי העסק, גם מבחינת הגולשים וגם מבחינת גוגל (אתר המקושר ישירות עם פרטי העסק נתפש כאמין יותר ומקבל מיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש).
דף נחיתה נועד לעורר סקרנות ולהניע את הגולש לפעולה (בדרך כלל להשאיר פרטים), והוא נותן פתרונות לצרכים שיווקיים ממוקדים, אבל אתר אינטרנט מאפשר לך למצות עד תום את היכולת ליצור רושם. ברגע שהגולש נכנס, האתר מתנהג כסוכן מכירות ייצוגי המדבר בגובה העיניים באמצעות מתן ערך מוסף לגולש: מידע, תוכן, שאלות נפוצות ועוד. הוא מאפשר לך לבנות מערכת יחסים הדרגתית עם הגולש, ולהגיע לקהל רחב יותר.
קידום אורגני
מרבית הפלטפורמות לבניית אתרים הן ידידותיות לקידום אורגני, כלומר נוח יותר לעבוד איתן כשרוצים לקדם את מיקום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. לגוגל קל יותר לסרוק אותן מכיוון שהן בעלות מבנה פשוט יחסית לממשקים של רשתות חברתיות או מאגרי מידע. בנוסף, מי שרוצה לתת תכנים איכותיים שימצבו אותו כמומחה בתחומו, רצוי שיעשה זאת באמצעות אתר עצמאי. מגבלות העיצוב במאגרים הגדולים מקשות על עיצוב גמיש ועל קריאה קולחת ונוחה.
חשוב לציין, קיומו של עמוד פייסבוק לצד אתר אינטרנט הוא כלי יעיל מאוד בקידום העסק באינטרנט: כאשר כל אחד מהם מפנה ומקשר לשני, הם מחזקים זה את זה במנועי החיפוש והאפקטיביות שלהם גדלה. חשוב לקדם את שניהם ולזכור שמדובר בתחזוקה שוטפת – ומשתלמת.
הפוסט שותף בבלוג “לאומי עסקים” – זירת המומחים של לאומי